Welcome

Tingkah laku adalah umpama cermin dalam mana setiap orang mempamerkan imejnya

Lihatlah di sekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu; sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan, senyum yang kau berikan dan air mata yang kau titiskan, simpan…jadikan tauladan; segala yang kau pandang dan dengar, simpan…buat pedoman

Monday, April 11, 2011

tatkala ini..

tatkala ini apa yang mampu aku lakukan?
tersenyum keseorangan mengenang kenangan silam?
menangis keseorangan teringat kenangan silam?
gembira keseorangan teringat kenangan silam?

perkongsian kegembiraan yang terbatas,
perkongsian kesedihan yang terbatas,
perkongsian pengalaman yang terbatas,
semuanya terbatas..

kebingungan menguasai kotak fikiran aku..
kecelaruan menguasai minda aku..
kesedihan, kepedihan, keperitan yang melanda diri ini..

apa pun yang jadi aku tetap aku..
aku tetap mendoakan yang terbaik untuk diriku dan semua..
aku tidak sesekali berdendam atau berdoa benda yang tidak baik..
itulah aku.. =)

No comments:

Followers