Welcome

Tingkah laku adalah umpama cermin dalam mana setiap orang mempamerkan imejnya

Lihatlah di sekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu; sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan, senyum yang kau berikan dan air mata yang kau titiskan, simpan…jadikan tauladan; segala yang kau pandang dan dengar, simpan…buat pedoman

Monday, January 30, 2012

JANUARI.. then... FEBRUARI

assalamualaikum...

bulan Januari tidak lama lagi akan berakhir dan datanglah bulan Februari pula.. insya-Allah kalau dipanjangkan umur.. erm.. bulam Islam? sekarang bulan apa? Rabiulawal la kan sebab bulan ini lahirnya seorang insan yang bernama Muhammad iaitu rasul yang kita sayangi.. berselawatlah kita ke atas nabi, mudah-mudahan kita tergolong dalam mendapatkan syafaatnya di akhirat kelak.. insya-Allah..

bulan Januari meninggalkan banyak cerita dan kenangan kepada diri ini.. sedih ada, gembira ada macam masam-masam manis.. hehe.. semua yang jadi sebenarnya ada hikmah dan kita seharusnya bersyukur dengan dugaan yang diberikan sebab Allah sentiasa berada bersama kita dan paling istimewa adanya keluarga yang setia dengan saya..

penutup bulan Januari ialah bulan ini telah mengahdiahkan saya bengkak di lutut.. nak tahu sebab apa.. sebab jatuh tangga.. haha.. padan muka den.. alhamdulillah bengkak ini akan pulih beberapa hari lagi.. mudah-mudahan dipermudahkan Allah..

februari?
erm apa mahu buat ye? huhu.. banyakkan membaca, banyakkan bersabar, banyakkan berzikir, banyakkan berselawat dan paling penting banyakkan berdoa bagi meneguhkan iman dalam diri.. opppps.. mengaji penting juga.. insya-Allah tak lama lagi saya khatam Al-Quran kali ke-4.. selepas itu, saya ingin terus mengaji sehingga dapat menguasai tajwid dengan betul dan cuba untuk memahami isi kandungan Al-Quran..

of course la bulan ini penuh dengan assignment kan? kena rajinkan diri untuk mendapatkan A untuk assignment sebab boleh bantu naikkan pointer saya.. mesti mencapai 3.60 for this semester.. usaha tangga kejayaan..

ok guys.. thats all for today..
wif luv.. ruby..

No comments:

Followers