Welcome

Tingkah laku adalah umpama cermin dalam mana setiap orang mempamerkan imejnya

Lihatlah di sekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu; sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan, senyum yang kau berikan dan air mata yang kau titiskan, simpan…jadikan tauladan; segala yang kau pandang dan dengar, simpan…buat pedoman

Friday, January 27, 2012

perubahan kerana Allah..

assalamualaikum...

alhamdulillah diberikan nafas dan nyawa oleh Allah untuk terus merasa nikmat hidup dan juga beribadat kepada-Nya...

perubahan.. dan juga istiqamah.. dalam perubahan mesti ada istiqamah.. kalau tidak perubahan tidak akan dapat berlaku betul-betul..

kali ini saya betul-betul nekad untuk berubah kerana Allah.. dan apa yang saya fikirkan hanyalah untuk mendapatkan keredhaan Allah dan juga keredhaan ibu bapa saya.. paling penting saya ingin menjadi anak yang solehah yang insya-Allah nanti boleh tolong ibu dan ayah saya di akhirat kelak..

mudah-mudahan segalanya dipermudahkan oleh-Nya.. cuba untuk menjadi seperti wali Allah yang bernama Rabiatul Adawiyah.. tidak sepenuhnya seperti beliau tetapi menyerupai beliau pun saya sudah bersyukur.. contohi amalannya bagi seorang wanita dalam Islam.. contohi akhlak Rasulullah s.a.w untuk memperkukuhkan lagi diri sebagai muslimah di muka bumi ini.. insya-Allah.. amin..

wif luv.. ruby...

No comments:

Followers