Welcome

Tingkah laku adalah umpama cermin dalam mana setiap orang mempamerkan imejnya

Lihatlah di sekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu; sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan, senyum yang kau berikan dan air mata yang kau titiskan, simpan…jadikan tauladan; segala yang kau pandang dan dengar, simpan…buat pedoman

Sunday, October 2, 2011

sedaya upaya...

saya akan cuba sedaya upaya saya supaya tidak menyakiti hati wanita lain..
saya akan cuba untuk tidak memberikan kesakitan kepada wanita lain..
saya akan cuba elakkan daripada berjumpa dengan seseorang yang sudah berpunya..
supaya hati wanita tidak sakit disebabkan saya..
biarlah hati saya yang sakit.. tapi saya tidak akan sekali-kali menyakitkan hati wanita lain hanya disebabkan perlakuan saya..
seboleh-bolehnya saya akan elakkan perkara-perkara seperti ini berlaku.. insya-Allah..

saya berjanji dengan diri saya yang saya tidak akan cuba atau terniat untuk berlaku perkara yang tidak elok kepada manusia yang bernama wanita.. i hope so..

dengan kekuatan yang diberikan oleh Allah kepada saya, insya-Allah saya boleh menghadapi dengan sabar, tenang dan tabah.. kesakitan yang diberikan di dunia ini hanya seketika dan kesakitan itu yang mematangkan diri saya yang tak seberapa matang ini.. hehe.. btw im happy rite now..

pesanan buat diri sendiri dan juga kawan-kawan saya yang dikasihi...
sayangi diri kita, family kita dan fikirkan tentang kesusahan serta kesakitan yang dihadapi oleh orang sekeliling supaya kita boleh muhasabah diri.. so, kita tidak akan mudah melakukan perkara yang akan menyakitkan hati manusia lain kerana kita manusia biasa yang sentiasa melakukan salah dan perlukan peringatan.. tak ada orang yang sempurna dalam dunia ini..
ingat itu ye!! ^_~

No comments:

Followers