Welcome

Tingkah laku adalah umpama cermin dalam mana setiap orang mempamerkan imejnya

Lihatlah di sekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu; sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan, senyum yang kau berikan dan air mata yang kau titiskan, simpan…jadikan tauladan; segala yang kau pandang dan dengar, simpan…buat pedoman

Monday, December 27, 2010

KEGAGALAN

aku gagal lagi
gagal mengotakan janjiku pada seseorang...

aku gagal lagi
gagal mengawal perasaan aku...

aku gagal lagi
gagal untuk membuktikan sesuatu...

aku gagal lagi
gagal dalam menjadi seseorang yang dapat dibanggakan...

aku gagal lagi
gagal kerana sering mengecewakan orang yang menyayangiku...

aku gagal lagi
gagal dalam separuh hidupku ini..

aku gagal lagi
gagal untuk bangkit semula...

aku sering gagal...
dugaan sering menggagalkan aku...

tapi aku sentiasa akan
muhasabah diri...
berfikiran positif...

dan berusaha untuk menjadi insan yang
berjaya di dunia dan akhirat...
serta membahagiakan semua orang...

No comments:

Followers